Jak zacząć trenować pole dance

Aby zacząć trenować pole dance musisz mieć silny brzuch i ramiona. Musisz też kupić specjalny strój do ćwiczeń. Fajnie jeśli jesteś gibka i rozciągnięta, robisz szpagat i piękny mostek. No i najlepiej abyś była szczupła… Na szczęście to wszystko nieprawda, a powyższy opis to tylko nasze głęboko zakorzenione wyobrażenie jak to powinno wyglądać:)
Po pierwsze wcale nie musisz mieć silnego brzucha oraz ramion. Siłę zdobędziesz regularnie ćwicząc. Żadna instruktorka pole dance nie każe Ci na pierwszych zajęciach wspinać się na samą górę rury. Na pierwszych zajęciach nie będziesz też robiła żadnych figur odwróconych. Spokojnie do tego dojdziesz z treningu na trening. Każde zajęcia poprzedzone są rozgrzewką oraz wzmacnianiem. Poza tym, panuje błędne przekonanie, że osoby trenujące pole dance mają silne ramiona i brzuch. Prawda jest taka, że mają silne ramiona, brzuch, plecy, nogi i chwyt xD Ale do tego wszystkiego spokojnie dojdziesz z czasem:)

Piękna kobieta siedząca przy rurze do pole dance.

Z biegiem czasu Twoje ciało również zacznie lepiej wyglądać. Treningi pole dance to naprawdę masa spalonych kalorii, dlatego nie martw się, jeśli nie masz idealnego ciała. Jeśli będziesz odpowiednio trenować, a do tego zadbasz o inne aspekty życia jak zdrowe odżywanie, odpoczynek, odpowiednia ilość snu itd. to piękne ciało będzie się rzeźbić przy okazji:)
Po drugie specjalny strój do ćwiczeń tak naprawdę przyda Ci się (choć też nie do końca) dopiero za kilka, kilkanaście zajęć. Na pierwsze zajęcia spokojnie możesz założyć krótkie spodenki oraz top do ćwiczeń, możesz nawet założyć na to zwykły T- shirt abyś czuła się mniej skrępowana. Jeśli będziesz czuła się w takim ubraniu ok i będzie Ci wygodnie, wcale nie musisz kupować żadnych specjalnych ubrań. Musisz jednak wiedzieć, że te specjalne stroje to nie tylko moda, ale też funkcjonalność. Na rurce bowiem to odkryte części ciała pomagają aby ciało się lepiej trzymało rurki. Wyobraź sobie, że chwytasz rurkę czystą dłonią, trzymasz prawda? A teraz wyobraź sobie, że chwytasz rurkę kiedy na dłoni masz rękawiczkę… Znacznie gorzej. I oto właśnie chodzi z tym specjalnym strojem:)
I po trzecie, prawdopodobnie sama szybko dojdziesz do takich przemyśleń, że
równolegle z treningami pole dance warto też się rozciągać. Często studia pole dance maja w swojej ofercie takie zajęcia i zdecydowanie warto z nich korzystać. Chyba, że jesteś urodzoną krewetką, to wtedy nie musisz:) żartuję, zdecydowanie powinnaś. Dobrze rozciągnięte ciało to ładniejsze figury na rurce, bardziej płynne ruchy oraz co najważniejsze, mniej kontuzji.

Nie szukaj wymówek żeby zacząć trenować pole dance. Nie wstydź się swojej figury jeśli nie jest idealna. Nie przejmuj się, jeśli wydaje Ci się, że nie masz siły i nie utrzymasz się na rurce. Znajdź tylko odpowiednie studio i baw się dobrze!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Koszyk
Scroll to Top